Week 8-9 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 8-9 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 8-9

Blijf op de hoogte en volg Olivier

22 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 8-9, 102 dagen

Hoi Nederland, daar ben ik weer! Ondertussen ben ik weer twee weken verder sinds mijn vorige verslag, dus ik zal jullie maar weer eens op de hoogte brengen. We beginnen bij zaterdag 11 oktober.

Dit weekeind ben ik op surf weekeind gegaan, weer met de zelfde organisatie die mijn stage heeft geregeld. Om half 10 's ochtends vertrok de bus richting Raglan, ze noemen het hier ook wel het Hawaii van Nieuw-Zeeland. Na een bustocht van ongeveer 3,5 uur waren we eindelijk aangekomen bij onze lodges, waar tegelijk ook de surfschool zat. Eerst hebben we wat uitleg gekregen in een grote loods waar we te horen kregen hoe je op die plank moest gaan staan. Na deze uitleg ging ik vol goede moed richting de zee, om hier een uurtje te surfen. In dit uurtje ben ik maarliefst 3 keer op die rot plank blijven staan, en heb ik 10 liter zeewater ingeslikt. Ik moet zeggen, het is toch moeilijker dan je denkt maar als je eenmaal staat geeft het wel een kick. Na het surfen hebben we nog wat gevoetbalt op het strand (het voelde goed om na 2 maanden weer eens een bal aan te raken)!! Na het voetballen zijn we terug naar de lodges gegaan waar we gedoucht en gegeten hebben. Na het eten was er een groot feest midden in de bossen, het was een lange nacht....

Zondags zijn we in de vroege ochtend weer fris en fruitig op pad gegaan. We begonnen met een hike van 1,5 uur om even goed wakker te worden. Hierna zijn we via een watervalletje (wat anders) naar de Hamilton gardens gereden. Omdat dit net zo iets is als een dierentuin (ipv dieren achter een hek, bloemen achter een hek) werd ik er niet heel warm van... Hierna zijn we weer met de bus terug naar Auckland gereden. Eenmaal thuis aangekomen was ik zo moe dat ik snel nog wat eten heb gehaald en in bed ben gaan liggen.

Ik moest natuurlijk op maandag ook weer naar stage. Deze week ben ik begonnen aan mijn nieuwe afdeling, de Dell afdeling. Het voelt hier een beetje als sinterklaas, omdat je normaal alleen dan zoveel pakketjes om je heen ziet liggen. Ook heb ik mijn rapport uitgelegd aan de medewerkers van het magazijn en de managers. De reacties waren goed, dus dat geeft altijd een lekker gevoel.

Afgelopen zaterdag stond op de planning om weer een strand te bezoeken. Toen ik 's ochtends wakker werd en mijn gordijn open deed, heb ik van schrik mijn gordijn weer dicht gedaan en ben ik weer mijn bed in gesprongen, het regende namelijk kei hard. Om 2 uur had ik zo iets, laat ik maar eens wat gaan doen met mijn leven, want anders kom ik mijn bed helemaal niet meer uit vandaag. Hierna zijn we de dag doorgekomen met het spelletje kolonisten van catan.

Zondags zijn we weer naar coromandel gereden om te genieten van de overheerlijke mosselsoep (zie eerdere verhaal) en een heel mooi strand. Op weg hier naartoe heb ik mijn eerste snelheidsbekeuring gepakt. Ik reed 25km te hard toen ik de bocht uit kwam en de politieauto zag, hierna ben ik vol in de ankers gegaan en heb ik het naar 17 km/h te hard weten te brengen. Omdat je hier niet harder mag dan 100, rijd je al snel te snel. Eerst dacht ik dat ik er goed mee weg was gekomen omdat ik met 100 langs hem reed, maar helaas zag ik al snel de blauwe lichten in mijn achteruitkijkspiegel: oom agent was van voren aan het laseren. Toen ik de agent sprak dacht ik dat hij me een waarschuwing ging geven, omdat hij (zoals iedereen) zo vriendelijk was. Het gesprek begon met: hoe gaat het, kom je uit Nederland (dat kon hij horen aan mijn accent (had alleen "het haat goed" gezegd)), mag ik je rijbewijs zien, etc. Op een gegeven moment zei hij dat ik iets te hard reed, en of ik dat niet meer wilde doen in het vervolg. Hij heeft al mijn gegevens op een notitieblokje opgeschreven, en binnen 2 minuten was ik weer weg zonder enig bewijs. Ik hoop nog steeds dat er tijdens het noteren iets mis is gegaan :)

Na nog een uurtje rijden kwamen we bij de mosselsoep aan, en mijn dag kon gelijk al niet meer stuk, zeker omdat ik een gigantische oester erbij heb gegeten, maar eenmaal bij het strand aangekomen was ik die mosselsoep alweer vergeten: dit was misschien het mooiste stukje Nieuw-Zeeland wat ik tot nu toe gezien heb. Het was een mooi zandstrand met een cove erbij (zie foto's). Na ongeveer 3 uur hier gelegen te hebben en van de zon genoten te hebben zijn we weer huiswaards gereden. Het was weer een top weekeind.

Aanstaand weekeind heb ik een lang weekeind vrij omdat hier op maandag dag van de arbeid is. We gaan dit weekeind naar de tongariro crossing waar we een hike van 20 km op zondag gaan doen, dit schijnt het mooiste stuk van het noorder eiland te zijn; ik ben benieuwd.

Tot snel,
XX Olivier

  • 22 Oktober 2014 - 06:22

    Ad Damen:

    Hoi Olivier,

    Heb inmiddels ook wat informatie uit het thuisfront, waar ik nieuwsgierig naar ben
    ( Hoe is het afgelopen met de date ) ????

    Trouwens met al je mooie en duidelijke uitleg over de trips, dit kijkt wel een verslag
    van een reisleider, die kan je trouwens in praktijk brengen aan onze MILL, want jullie
    ontmoeten elkaar daar heb ik ook gehoord.

    Heb nog niet vernomen of je nog geen heimwee hebt naar je eigen stalletje in Prinsenbeek,
    waar altijd je botterhammetjes klaar stonden en je overhemmetje gestreken op de stoel
    klaar lagen. Trouwens even ook een info, daar stoppen ze nu mee, ook vernomen van hier.
    Maar dit blijft tussen ons he'.

    Gaat je verder goed.

    Groetjes Ad

  • 22 Oktober 2014 - 11:25

    Jenny Ter Beek:

    Hoi Ol,
    Wat schrijf je toch een leuke verslagen, alsof wij er bij zijn! Jij beleeft nog eens wat zo, schitterend lijkt het mij daar. Leuk dat je verslag zo goed ontvangen is op je stage adres. Moet je een goed gevoel geven. De foto's spreken voor zich, allemaal even prachtig. Mis je je vrienden hier of heb je daar helemaal geen tijd voor. Vrijdag ga ik even bij Eel langs voor haar verjaardag dan hoor ik vast nog meer mooie verhalen. Leuke meisje(s) ook op de foto's Ol, krijg af en toe het idee dat ik nog iets gemist heb. Geniet lekker verder daar en ik kijk nu al uit naar de volgende mooie verhalen. Dikke kus, Jen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 7175

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: