Week 4-5 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 4-5 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 4-5

Door: Olivier van Hoef

Blijf op de hoogte en volg Olivier

24 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 4-5, 130 dagen

Zo, daar zijn we dan weer. Door wat internet problemen en tijd te kort heb is er ondertussen alweer 2,5 week voorbij gevlogen. In deze weken heb ik weer ongelofelijke leuke en spectaculaire dingen meegemaakt!! Voordat iedereen denkt dat ik hier alleen maar vakantie aan het vieren ben; ik maak wel degelijk dagen van half 9 tot 5 en werk kei hard, alleen in het weekeind moet je proberen de vermoeiende week weer een beetje van je af laten gleiden!!!

Ik neem jullie eerst mee naar 2,5 week geleden; zaterdag de 13e. ‘s Ochtends zijn we vol goede moet opgestaan om naar de dierentuin te gaan. Ik hoor jullie al denken, wat moet je nou weer in een dierentuin als je in Auckland zit?? Nieuw-Zeeland staat bekend om zijn kiwi’s (zo worden de vruchten, bevolking en de dieren genoemd), wij waren opzoek naar de dieren. Omdat deze alleen op het zuidereiland in het wild leven, hadden we maar bedacht ze in de dierentuin te gaan bekijken. Echter begon het pijpenstelen te regenen toen we bij de dierentuin aankwamen, hierdoor zijn we uitgeweken naar Sea-life. Ik raad jullie een ding aan als jullie ooit nog een eens naar Auckland gaan; sla Sea-life over, het aquarium gedeelte van Blijdorp is nog mooier. Het enige hoogtepunt was de foto die we er aan over hebben gehouden (zie de foto’s).

Op zondag zijn we weer vroeg op pad gegaan, naar misschien wel het leukste tripje van de afgelopen weken: black water raften. Hier ga je, nadat je omgekleed bent en een instructie hebt gekregen, onder de grond een grot in. Eenmaal in deze grot aangekomen kan je heerlijk in een bandje dobberen, van watervallen springen en naar het plafond kijken om de glowworms te bekijken. Glowwormen zijn, zoals de naam al zegt, wormen die in het donker gloeien (zie de foto’s).

Helaas komt aan al het leuks weer een einde; de maandag. Wel moet ik zeggen dat ik het zeker naar mijn zin heb op mijn stage. Ik ben bezig met een verbeter project, bij DB Schenker, welke is opgedeeld in 4 afdelingen. In elke afdeling moet ik de verspillingen zoeken, de grote van de verspillingen meten en een oplossing ervoor verzinnen. Doordat het zoveel in een korte tijd is kan ik me niet vervelen en gaat de tijd een stuk sneller. De half 9 – 5 mentaliteit komt er al steeds meer in.
Gelukkig komt er altijd weer de vrijdag... Na natuurlijk weer het weekeind ingeluid te hebben moesten we zaterdag om kwart over 9 verzamelen om richting Rotorua te rijden. Dit keer ben ik met de organisatie meegegaan die, bijvoorbeeld, mijn stage heeft geregeld. Eenmaal aangekomen in Rotorua konden we onze tassen in het hostel droppen en zijn we gelijk doorgegaan om te gaan raften van werelds grootste waterval, wel liefst 7 meter. Na een uitleg gekregen te hebben, waarvan je het gevoel kreeg dat het allemaal maar net goed zou kunnen gaan, zijn we toch vrolijk het bootje ingestapt. Na een paar kleine watervallen gehad te hebben, begon het echte werk. Ik moet jullie eerlijk zeggen, 7 meter klinkt spectaculairder dan dat het is, je bent weer beneden voor je het weet. Na ons zijn er wel twee boten gekomen die omsloegen. Ik denk als dat gebeurt dat je even in de war bent... De foto’s hiervan zal ik de volgende keer erop zetten, omdat ik nog aan het wachten ben op deze.

Zondag was de activiteit waar ik al 6 weken naar uit keek; luge. Voordat we hieraan begonnen zijn we langs een Maori dorp gegaan. Hier hebben we wat uitleg gekregen over het leven van deze stammen en hebben we gekeken naar wat geisers, een Maori dans en een hakka. Na dit alles gezien te hebben, moest er door de mannen ook een hakka worden uitgevoerd. Omdat ik altijd voor alles wordt uitgekozen, moest ik ook hier weer aan deelnemen. Uiteindelijk was het best leuk om te doen, al snapte ik er vrijweinig van. Hierna zijn we dan eindelijk gaan luge. Luge is niks anders dan van een berg af karten. Met het kaartje dat we hadden gekregen mochten we twee keer, wij zijn uiteindelijk 6 keer geweest, het was namelijk helemaal top. Om 7 waren we weer terug in Auckland en ben ik gelijk naar mijn bed gegaan om weer aan de volgende week te beginnen.

Deze week is ondertussen alweer 2,5 week bezig. Ik ga maar weer eens snel verder werken!!! Ik hoop dat ik jullie zo allemaal weer een beetje op de hoogte heb gesteld van deze super tijd hierzo. We spreken elkaar snel weer, x Olivier.

  • 24 September 2014 - 14:04

    Mama:

    Lieve Ol,

    Wat een avonturen allemaal. Zaten er maar meer uren in een dag, en zeker meer dagen in een weekend.
    Leuk om wat foto's bij al je verhalen te zien, want bij dat luge kon ik me niet zoveel voorstellen. Super cool.
    Ik denk dat ik dat ook nog wel durf.
    DB Schenker zal wel blij zijn met je; alle afdelingen worden eens goed onder de loep genomen. Je gaat toch niet het hele bedrijf reorganiseren?☺

    Dikke kus, mama

  • 24 September 2014 - 16:27

    WANDA HENDRICKX:

    Hé Olliebollie!

    Leuk die week overzichten!

    Inderdaad wat een avonturen allemaal. Ja en natuurlijk hoort het werken ( stage lopen) er ook bij..

    Maar Pascale, ik durf wel.. jij zeker weten ook!

    Dikke kus Wanda

  • 24 September 2014 - 23:11

    Olivier Van Hoef:

    Rustig aan zussen, ik wil jullie nog wel eens van die berg af zien gaan, rodellen bevalt jullie ook niet altijd even goed :)

    Kus ol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: