Week 13-14 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 13-14 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 13-14

Blijf op de hoogte en volg Olivier

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weel 13-14, 64 dagen

Hallo allemaal, daar ben ik dan weer!

Ik moet tegenwoordig echt moeite doen om een moment te vinden om hier wat neer te zetten. Normaal deed ik dat altijd eventjes op stage, maar daar heb ik het op dit moment erg druk. Ik ben bezig om mijn derde rapport af te maken, hierin staan weer suggesties hoe de processen optimaler zouden kunnen, deze keer binnen Consumer Electroics (merken als JVC, Apple, Philips, etc. komen dagelijks langs). Normaal neem ik jullie altijd mee naar de zaterdag, maar dit keer begin mijn verhaal al op donderdag 13 november.

Na mijn stage heb ik namelijk een taxi gebeld, en heb ik me direct naar het vliegveld laten brengen. Hier heb ik lekker een biertje en was sushi genomen wachtende op de rest; we gingen namelijk een weekend naar Wellington (hoofdstad van NZ, gelegen op het zuidelijkste puntje van het Noordereiland). Om 8 uur vertrok het vliegtuig, met daarin 9 vrienden, om vervolgens 45 minuten later weer op de grond te staan. Hier hebben we een taxi naar ons hostel gepakt, spullen gedropt en zijn we het nachtleven maar gaan ontdekken. In tegenstelling tot elke Nederlandse stad, is er in NZ op de donderdagavond nooit zoveel te beleven, uiteindelijk was het toch een leuke avond geworden!

Op vrijdag zijn we eerst met een kabelbaan een berg opgegaan om vervolgens via botanische tuinen weer naar beneden te lopen. Hierna hebben we een beetje door de stad geslenterd om daarna de hele middag lekker in zitzakken te zitten. Dit was echt top, ik wil jullie niet jaloers maken, maar de combinatie van zon, zitzak en wijn is echt ideaal. Hierna hebben we wat gegeten om vervolgens weer de stad in te duiken.

Zaterdag hadden we twee auto’s gehuurd. Hiermee zijn we naar het zuidelijkste puntje van het noordereiland gereden. De weg er na toe was al gaaf op zich, want de natuur was echt super mooi. Onderweg zijn we nog gestopt om naar bergen te kijken die waren veranderd door erosie, gaaf om te zien. Hierna zijn we via de kust naar het zuiden gereden. Ondertussen hebben we nog wat zeeleeuwen gepest, want die zaten gewoon naast de weg te relaxen. Op het zuidelijkte puntje troffen we een vuurtoren aan. Naast dat het ontzettend mooi was, gaf het een goed gevoel om ook dit stukje weer af te kunnen strepen. Omdat er een paar naar de wedstrijd van de All Blacks wilde gaan, zijn we hierna weer terug naar Wellington gereden. Zelf ben ik niet gegaan, want zoals eerder gezegd snap ik van rugby nog minder dan niks.

Zondags hadden we nog steeds de beschikking over de auto’s. Ondertussen dat de helft van de groep alweer op de zitzakken was gaan zitten, heb ik met 4 andere nog even wat van de omgeving gezien. Omdat het weer echt heel goed was zijn we uiteindelijk maar snel teruggereden om hier ook neer te ploffen. Rond een uurtje of 6 hebben we het weekend afgesloten door met zijn allen lekker bij een Italiaan te eten om vervolgens naar het vliegveld te rijden. Het was een top weekend.

Het weekend van 22 November, vorige week zaterdag, hebben we doorgebracht in de Bay of Islands. Dit keer zijn we weer met de organisatie mee geweest die ook mijn internship geregeld heeft. Via een gigantische Kauri boom, een waterval, glow worm grotten zijn we naar een kustplaats gereden. Hier hebben we heerlijk de rest van de middag op het strand gelegen, beetje gezwommen en wat gedronken.

Het weekend draaide allemaal om de zondag. Hier zijn we in de ochtend op een boot gesprongen om tussen alle eilanden door te varen en met dolfijnen te zwemmen. Het is zo dat je de dolfijnen bijna altijd ziet, alleen er is een kans van 20% dat je met ze mag zwemmen omdat ze niet zwanger mogen zijn of geen kleintjes mogen hebben, natuurlijk waren ze net bevallen. Het is gaaf om deze beesten een keer in het echt gezien te hebben. Ik vind het persoonlijk domme beesten aangezien ze onder de boot komen zwemmen, hele shows voor je weggeven, terwijl je de hele zee hebt waar je rustig kan zwemmen. Deze show heb ik alleen op film staan, dus kom een keer bij me langs in Nederland en dan laat ik ze jullie zien. De rest van de dag heb ik lekker op het dek van de boot gelegen in de zon om zo af en toe eens omhoog te komen om te kijken wat er eigenlijk precies afspeelde om ons heen. Na deze boottocht zijn we weer in de bus gesprongen om terug naar Auckland te rijden, ook dit was weer een super weekend.

Ik breng jullie snel weer op de hoogte,
Dikke kus van mij.


  • 30 November 2014 - 22:34

    Jenny Ter Beek:

    Hoi Ol, wat heb je toch een superleuke en drukke tijd daar! Heerlijk. De tijd gaat snel voorbij. Het zal raar zijn om straks weer aan de studie te moeten. Hier begin de winter. Het wordt kouder en grijzer. Mark en ik hebben net een heerlijke vakantie in Zuid Afrika achter de rug. Ook weer mooi. Geniet van de mooie tijd en blijf vooral schrijven en foto's sturen. Gr. Jenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 7182

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: