Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Olivier

02 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 2, 152 nachten

Na twee loodzware dagen heb ik toch even een momentje gevonden om hier weer iets neer te zetten. Gisteren is namelijk mijn stage begonnen....

Toch had ik vorige week nog vakantie, en daar hebben we nog goed gebruik van gemaakt. Dinsdag zijn we met 4 man naar een eilandje hier in de buurt gegaan. Ondanks dat het weer niet top was, was het zeker een geslaagde dag. Wel moet ik zeggen dat ik er in de zomer nog een keer naartoe wil gaan. Het eiland moet namelijk bestaan uit veel wijn, maar dat groeit in de winter nou eenmaal niet...

Woensdag en donderdag waren dagen lekker binnen Auckland. Woensdag heb ik wat inkopen gedaan, een wasje gedraaid en het belangrijkste: opgeschreven waar ik de komende 5 maanden naartoe wil gaan. Dit heb ik allemaal netjes op een kaart omcirkeld. Donderdag was het wachten tot het avond was. Vanaf half 5 zaten we in een café waar je voor MAAR $3,- een biertje kan drinken (gemiddelde ligt op $6...) en voor $5 onbeperkt chickenwings kan eten; onze favoriete tent! Hierna zijn we doorgegaan naar de pubcrawl, waar je in een avond 4 verschillende pubs/clubs bezoekt!

Na een heftige avond was vrijdag een rustig dagje. 's Avonds mocht ik wel eindelijk mijn auto ophalen; een Toyota RAV 4 uit 1995. Als je dit zo leest denk je waarschijnlijk: "die valt zo meteen uit elkaar", maar in tegendeel: hij rijdt echt top.

Omdat je die auto natuurlijk moet uittesten, zijn we zaterdag gelijk gaan rijden. Om 8 uur 's ochtends vertrokken we in zuidelijke richting met het idee; we komen vast wel iets tegen onderweg. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om meer naar het oosten te rijden; dit was het beste besluit ooit. Nadat we in de auto hadden gelezen dat dit de mosselstreek is, ben ik gelijk bij het eerste mosseltentje gestopt; dit was werkelijk waar top. We hebben daar genoten van een onbeschrijfelijke lekkere mosselsoep. Ik denk dat het onze erwten soep is, alleen dan zonder de erwten en niet in Nederland... Hierna zijn we over een onverharde weg gereden door prachtige natuur. Helaas zat weer het weer een tegen, dus zijn we amper uitgestapt. Wel hebben we een kleine sprint, door de keiharde regen, gewaagt naar de Kauri boom. Deze boom heeft gemiddeld een hoogte van 50 meter, en een omtrek van 14 meter; een echte joekel dus! Hierna besloten we om nog iets meer naar het oosten te rijden richting een, op papier, mooi dorpje. Dit dorpje hebben we echter nooit bereikt. Onderweg kwamen we een heet water strand tegen; het raarste wat ik ooit heb meegemaakt. Na een klein uurtje wachten, tot het eb werd, konden we het strand op om te gaan graven, schijnbaar moest er grondwater van 60 graden naar boven komen. Na een tijdje gegraven te hebben, hadden we nog niets. Na een paar minuten kwam er nog een andere jongen aan gelopen. Die wist ons precies te vertellen waar we het schepje erin moesten zetten, en jawel: je verbrande je voeten binnen een seconden. Na een tijdje graven hebben wij, met 14 graden en hele harde wint, wel 1,5 uur in een heerlijke "jacuzzi" gelegen. Deze prachtige dag hebben we afgesloten met een drankje in de stad!

Toen ik zondag wakker werd kon ik gelijk door met mijn trainingskleren; ik heb weliswaar gerend, en dat in een stad als Auckland. Na een rondje van 4,5e kilometer ben ik even langs mijn stage gereden om te kijken hoe ik daar precies kwam. Na me nog wat voorbereid te hebben op morgen, ben ik meteen in slaap gevallen omdat ik wist dat het een zware dag zou worden...

Maandag ochtend, kwart voor 7.... Ik wist niet wat ik meemaakte, dit had ik al 3 maanden niet meer meegemaakt, en ik was er al helemaal niet in de stemming voor; stage. Na werkelijk waar een top vakantie gehad te hebben, moeten we aan de bak. Vol goede zin ging ik naar mijn stage waar ik na een rondleiding gelijk vol aan de bak werd gezet (het is in ieder geval beter dan niks doen)!!! Nu al uitkijkend naar het weekeind ga ik er morgen natuurlijk wel weer met volle zin naartoe.

Omdat ik op mijn stage een laptop van de zaak heb, en ik niet met mijn eigen laptop en telefoon op de wifi kan, kan ik jullie nog steeds geen foto's laten zien... Ik zal na dit bericht geplaatst te hebben eens proberen of het via het extreem langzame netwerk van hier gaat, anders ga ik me toch deze of volgende week naar de bibliotheek begeven, omdat ik vind dat ik jullie wat moet laten zien, mijn familie al helemaal!!!

Ik ga snel slapen, want morgen moeten we weer van half 9 tot 5!!!

XX Olivier.

  • 03 September 2014 - 10:06

    Addamen:

    Beste,

    erg goed dat je zo actief bent, en niet op je luie reet blijft zitten.

    ook dat je goed je ogen de kost geeft, kan nooit kwaad.

    Echter, ik vraag me een ding af, je schrijft dat je een wasje hebt gedaan,
    mag ik weten hoe ze heet , en hoe ze eruit ziet, wie alles gestreken heeft ?

    Groetjes Ad






  • 04 September 2014 - 20:17

    Frank Sampers:

    Hallo O,

    Erg leuk zo een verslag. Denk dat je zo anderen enthousiast maakt.
    Misschien dat ik ook nog eens ga backpacken of zoiets, of zelfs een stage, om te leren relaxen en chillen, of zo.
    Geniet van deze andere wereld , en werk ze.


    F.

    P.S.
    Trage laptop : wordt een lap(top)dance ook traag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 7213

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: