Week 6-7 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 6-7 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 6-7

Blijf op de hoogte en volg Olivier

09 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 6-7, 114 dagen

Tijd zoeken om even een kort verhaaltje ergens neer te zetten, wie had dat verwacht... Ik heb het gewoon druk. Jullie zullen je wel afvragen, waar heeft die jongen het dan zo druk mee? Nou: ik loop elke dag to 5 stage, waarna ik meestal ergens in of rondom Auckland eet (nooit in mijn Eigen kamer in ieder geval haha). Hierna blijf je een beetje hangen en voor je het weet is het alweer half 11 en moet je naar huis om de volgende dag weer fit op je stage te zitten. In het weekeind is de tijd natuurlijk altijd te kort, en mijn stage is ontzettend druk. Ondertussen zijn er wel weer twee weken voorbij gevlogen waarin ik weer veel heb meegemaakt. Laat ik eens beginnen met zaterdag 27 september.

We zijn deze dag naar Piha gereden, wat, als je in een keer goed rijdt, een kleine 45 minuten rijden is... In Piha hebben we een mooi strandje bezocht, een rots beklommen waar je een goed uitzicht hebt over dat zelfde strand en voor de verandering een waterval bekeken. Hierna zijn we doorgereden naar een strand verderop. Dit strand gaf even het gevoel dat je even alleen op de aarde was: het was een gigantisch strand, en er was helemaal niemand te bekennen. Wederom weer een top dag.

Op zondag hebben we voor de verandering "niks" gedaan. Na, voor de eerste keer hierzo, eens goed te hebben uitgeslapen zijn we wat door New Market gaan lopen, het Prinsenbeek van Auckland, alleen dan ten grote van Breda (voor de goede orde). Hierna zijn we door gereden om een balletje te slaan op de driving range, over het resultaat wil ik het niet hebben...

Door de weeks ben ik weer lekker naar stage geweest. Ik heb net, daarom heb ik even tijd, mijn eerste rapport ingeleverd. In dit rapport staan mogelijke oplossingen om de verspillingen te verwijderen hier. Morgen ga ik weer snel verder met de volgende afdeling want ik loop al iets wat achter op schema.

Zaterdag 4 oktober (nogmaals gefeliciteerd oma!!!!) zijn we naar Wangarei gereden, dit ligt op 2,5 uur rijden boven Auckland. Hier zijn we, alweer, naar een waterval geweest. In dit land ligt om de 5 meter weer nieuwe waterval, de ene nog mooier dan de andere. Op een of andere reden gaan ze ook nooit vervelen. Na de waterval zijn we via de kust naar het oosten gereden, ongeveer een uurtje rijden. Hier kwamen we weer terecht op een top strand waar we dan ook even van de zon hebben genoten. Hierna zijn we met piepende banden naar huis gereden om na een vermoeiende vrijdag nacht en zaterdag in bed te gaan liggen.

Zondags heb ik het eiland rangitoto bezocht. Dit eiland ligt op 30 minuten varen vanaf Auckland. Wat zo raar is aan dit land, je hoeft minimaal 15 minuten te rijden vanaf Auckland Centrum, en je kan al het gevoel hebben dat je alleen op de wereld bent. Op dit eiland hebben we een kleine 5 uur rond gelopen. Hierna zijn we in Auckland een drankje gaan doen en zijn we ergens wat gaan eten. Ik heb hier voor het eerst in mijn leven struisvogel en kangoeroe op. Het smaakt aardig, maar de hert die er nog naast lag blijft gewoon het lekkerst.

Nu is het alweer 5 uur op de donderdag, dat betekend snel naar huis, even een klein wasje draaien, anders heb ik dit weekeind een kleding probleem (dit weekeind ga ik trouwens surfen), en dan snel naar de kroeg om even van een biertje te genieten.

Ik spreek jullie allemaal snel weer.
Kus van mij.


  • 09 Oktober 2014 - 17:27

    Eric Millenaar:

    Hoi Ol,

    Waarschijnlijk heb jij al via het thuisfront vernomen dat ik er aan kom en dat is nu definitief.
    Aankomst Auckland zondag 9 november en vlieg weer weg maandag 17 november.
    Wij gaan elkaar zeker zien en afhankelijk van mijn programma, heb ik jouw vader beloofd om jou het echte werk te laten zien want die suffe studentenuitsapjes weten wij nu wel.
    Ik zal jouw cell Phone nr. opvragen en eventueel rechtstreeks e mail adres zodat wij in contact kunnen blijven.
    Blijf intussen genieten!

    Groeten,
    Mill

  • 09 Oktober 2014 - 21:44

    Olivier Van Hoef:

    Hee mil!

    Ik heb het vernomen ja.
    Ik ben benieuwd welke "oudereuitstapjes" je me gaat laten zien!
    Misschien kan je via het thuisfront mijn e-mail adres vragen?

    Groet, ol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 7210

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: