Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Olivier Hoef - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Olivier

07 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Week 3, 147 nachten

Zoals in mijn vorige bericht gezegd, is deze week mijn stage begonnen. Na maandag een korte rondleiding gekregen te hebben, werd ik gelijk aan de bak gezet. Deze week heb ik twee taken uitgevoerd; de TAPA vragenlijst invullen en onderbouwen, en excel bestanden aanpassen en bouwen. TAPA is zoiets als ISO-9000, maar dan voor transport bedrijven om te laten zien hoe goed beveiligd deze zijn. Het, enige, leuke aan deze opdracht was dan ook dat dit daadwerkelijk gebruikt gaat worden. Verder was het vooral veel zoeken, vragen en overtypen omdat dit meer een opdracht is voor iemand die er langer werkt en de processen beter weet (denk ik). Wel heb ik door deze opdracht weer iets meer geleerd over het bedrijf.

Tot nu toe bevalt de stage redelijk. Ik moet nog wat wennen aan de lange werkdagen, de taal en deze opdrachten waren niet heel boeiend... Volgende week gaat het echt beginnen. Als het goed is mag ik in het begin van de week met de verschillende ploegen meelopen, zodat ik het gehele proces beter onder de loep krijg. Daarna mag ik samen met chef logistiek bespreken wat ik denk dat er verbeterd kan worden, en hoe dit aangepakt kan worden. Dan kan mijn stage echt beginnen.

Natuurlijk wordt het altijd weer een keer vrijdagavond. Na wat gegeten en gedronken te hebben, waren we op weg naar de stad. Omdat het regende, renden we af en toe wat om niet al te nat te worden. Helaas ging dat rennen ons niet allemaal zo goed af, en is onze steef onderuit gegaan. Na een nachtje in het ziekenhuis gezeten te hebben, bleek er gelukkig niks ernstig aan de hand te zijn. Volgens mij loopt ze nu weer redelijk, eind goed, al goed ;)

Op zaterdag begon al vroeg in de ochtend de city tour. Omdat Auckland zelf niet heel bijzonder is, moet je het altijd hebben van de views van verschillende kanten op de stad. Omdat dat het eerste is wat je doet als je hier bent, had ik eigenlijk alles al gezien!

Vandaag heb ik eindelijk iets gezien waarom ik hier zit, hele gave natuur en de zon. Na een walk van ongeveer 2 uur kwamen we uit bij een dam, met een heel mooi meer. Vanaf dit meer zijn we naar de waterval gelopen, wat ongeveer 1 uur duurde. Hier konden we het niet laten om een plons te maken in het water, van 5-10 graden. Na even gezond te hebben. zijn we met piepende banden weer terug naar huis gereden om de zonsondergang, over Auckland, te bekijken. Vanaf een, volgens mij, oude vulkaan, heb je een prachtig uitzicht over de stad. Het was een super dag!!

Morgen mag ik gelukkig weer naar mijn stage, want ik begon die lange dagen alweer te missen. Tot snel Nederland!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Olivier

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 7203

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 01 Februari 2015

Stage in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: